Sayfalar

O mo Karado sime sime sime do



Eski Çocuk Oyunları Tekerlemeleri
O mo Karado sime sime sime do la patiko la patiko bir man do


Canım ister pasta Gel gidelim dansa orda ye-riz pas-ta

Bu bir sayışmacadır. 30 undan küçük olanlar bilmez eskiden biz çocukken saklambaç, yakan top, seksek, yerden yüksek, kuka, filan oynamadan önce ilk ebeyi sayışmaca yaparak belirlerdik.

İşte sizlere Eskiden çocukların oyunlarda kullandığı sayışmaca tekerlemelerinden birkaç tanesi hatta en meşhur çocuk sayışmacakları adam alma tekerlemeleri.




O mo Karado sime sime sime do


PORTAKALI SOYDUM BAŞUCUMA KOYDUM TEKERLEMESİ
mesela;
işaret parmağımızı ağzımıza sokup "ooo" dedikten sonra tek tek arkadaşları göstererek

ooo porakalı soydum başucuma koydum ben bi yalan uydurdum duma duma dum kırmızı mum git komşunun damına kon

dolapta pekmez yala yala bitmez ayşecik cik cik cik fatmacık cık cık cık sen bu oyundan çık.

O o oya oya gitti maç maç bileti kaça (4)
bir iki üç dört

o piti piti karamela sepeti terazi lastik cimnastik biz size geldik bitlendik hamama gittik te-miz-len-dik

oy prenses prenses yanıma gel biraz
ne yapacaksın beni seviyorum seni
sevdiğim erkek sarışın olmalı
gözleri ela güneşe bakmalı. (ne acaip!)

yağ satarım bal satarım ustam ölmüş ben satarım
Ustamın kürkü sarıdır.
Satsam 15 liradır
Zam-bak Zum-bak
Dön arkana iyi bak


birde maç oynarken adam almaca vardı adım almaca da deniyordu;

alırım veririm ben seni yenerim gazeteye ilan vermeye gelirim
alamazsın veremezsin sen beni yenemezsin gazeteye ilan vermeye gelemezsin.

derken iki takımın lideri de birbirlerine doğru adımlar atıyorlardı 1 büyük adım küçük adım veya yarım adım (ayağını yan çeviriyor)


aboneyim abone
aboneysen bana ne
sus konuşma geveze
matematik dersinde
hastayım diyorsun
dondurmalar yiyorsun
erkeklere gelince
mini etek giyiyorsun
bizim evin arkası
dondurma fabrikası
annem babam başbakan
var mı bana yan bakan
ali bana yan baktı
5 yıl hapiste yattı
5 5 5 numara
10 10 10 numara
michael jackson madonna
bir numara
gir çuvala
salla salla vur duvara

ip atlarken;


laleli bir içeriye gir
laleli iki ormandaki tilki
laleli üç söylemesi güç
laleli dört eteğini ört
laleli beş beş kardeş
laleli altı altınlarımı çaldı
laleli yedi yemeğimi yedi
laledi dokuz akşama yokuz
laleli on kırmızı don

bir iki üçler yaşasın TÜRKLER
dört beş altı polonya battı
yedi sekiz dokuz alman domuz
on onbir onki italya tilki
onüc ondört onbeş ruslar kalleş
onaltı onyedi onsekiz hapu yuttu portekiz
kizze kize kiz... biz adamı
...riz..
silifkenın yogurdu
ahseni kımler dogurdu
seni doğuran ana
olsun bana kaynana


aboneyim abone
aboneysen bana ne
sus konuşma geveze
matematik dersinde
hastayım diyorsun
dondurmalar yiyorsun
erkeklere gelince
mini etek giyiyorsun
bizim evin arkası
dondurma fabrikası
annem babam başbakan
var mı bana yan bakan
ali bana yan baktı
5 yıl hapiste yattı
5 5 5 numara
10 10 10 numara
michael jackson madonna
bir numara
gir çuvala
salla salla vur duvara

kim osurdu bit osurdu nere gitti haca gitti ne zaman gelecek yarı zırt pırt osuruk cırt

Eski Minder Yüzünü dönder

ya şundadır ya bunda helvacının kızında

iğne battı canımı yaktı tombul kuş arabaya koş arabanın tekeri istanbulun şekeri hop hop altın top bundan başka oyun yok

Aç kapıyı bezirganbaşı bezirgan başı kapı hakkı ne verirsin ne verirsin
1 sıçan 2 sıçan üçüncüde kapaan

Elim elim epenek Elden çıkan topalak Topalağın yavrusu Bitbidenin karısı Â dem, bû dem Sil bunu süpür bunu. Çek bunu çıkar bunu

Karga Karga Gak dedi çık şu dala bak dedi çıktım baktım şu dala bu karga ne bulada

Bir Baba hindi eyy Allah Olsaydı şimdi eyy Allah
pilavda zerde eyy Allah Kaşıkta nerde Eyy Allah..

OO Mustafa Mıstık Arabaya Kıstık üç mum yaktık seyrine baktık Mustafa Mısır kafa niye sıçtın bizim kaba
kap senin malın mı eşşek senin karın mı

Ellem bellem Şimşir gallem Horoz öttü Tavuk tepti Bülbül kızına Selam gitti Ne zaman gitti? Yazın gitti Yazılası büzülesi Gırk ipe dizilesi Tas tus var gel kus

Bu tarlaya bi çinik kekire mekire ekilmiş. Diğer tarlaya da bi çinik kekire mekire ekilmiş. Bu tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye boz tüylü boz ala boz başlı boz pis porsuk dadanmış. Diğer tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye de boz tüylü boz ala boz başlı boz pis porsuk dadanmış. Bu tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye dadanan boz tüylü boz ala boz başlı boz pis porsuk. Diğer tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye dadanan boz tüylü boz ala boz başlı boz pis porsuğa demiş ki: -Sen ne zamandan beri bu tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye dadanan boz tüylü boz ala boz başlı boz pis porsuksun.? O da demişki : -Sen ne zamandan beri diğer tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye dadanan boz tüylü boz ala boz başlı boz pis porsuksan ben de o zamandan beri bu tarlaya ekilen bi çinik kekire mekireye dadanan boz tüylü boz ala başlı boz pis porsuğum. Demiş

Saat dokuzu beş geçe Atam Dolmabahçe’de Gözlerini kapamış, Bütün dünya ağlamış. Doktor toktor baksana Lambaları yaksana Atam elden gidiyor Çaresine baksana Uzun uzun kavaklar, Dökülüyor yapraklar Ben Atama doymadım Doysun kara toprakla

O o o o o ! Ayşe Hanım’ın Keçileri Kişne kişne kişniyor, Arpa saman istiyor Arpa saman yok, Kilimcide çok Kilimci kilimci Dokur içinde inci İçinde bülbül şakır O bülbül benim olsa İki kardeşim olsa Biri ay biri yıldız Biri oğlan biri kız Oğlan çeşme başında Kızı bekler taşında Çeşmenin dibi delik Bana geldi ebelik.

Çan çan çikolata Hani bana limonata Limonata bitti Hanım kızı gitti Nereye gitti? İstanbul’a gitti İstanbul’da ne yapacak? Terlik papuç alacak Terlik pabucu ne yapacak? Düğünlerde şıngır mıngır giyecek

Fış fış kayıkçı Kayıkçının küreği Zıp zıp eder yüreği Akşama fincan böreği Sabaha bayram çöreği

Elma attım denize Geliyor yüze yüze Kız senin adın Pakize Saat geliyor sekize Bir İki Üç Dört Beş Altı Yedi Sekiz Sen çık

1 yorum:

  1. :D çok güzel elma attım denize geliyor yüze yüze ben vuruldum filize. filiz akın evi yakın onu seven cüneyt arkın :D biz böyle söylerdik :D

    YanıtlaSil

bilgi verin aydınlatın;